Види тендерних закупівель

Проведення державних закупок на території України зараз проводиться виключно через систему ProZorro. Це обов’язкова умова як для державних так і для комунальних підприємств, які роблять подібні закупівлі, використовуючи бюджетні кошти. Самі же тендерні закупівлі зазвичай поділяють на допорогові та надпорогові.

Ці два види закупок мають досить багато відмінностей, тому на них потрібно звертати особливу увагу. Варто зазначити, що починаючи з 2016-го року, коли всерйоз запрацювала система ProZorro, тендерні закупки почали контролюватися на максимально високому рівні. Як результат, рівень корупції в цій області значно зменшився.

Що стосується самих оголошень по закупівлі певних товарів а бо послуг, то її можна знайти на електронних майданчиках, які мають пряме відношення до ПроЗорро, так як вони мають їх акредитацію. Сайт tender.uub.com.ua – це один з прикладів того, як саме повинен виглядати подібний сервіс.

Особливості допорогових та надпорогових закупівель

Як вже згадувалося раніше, ці два типи закупок мають досить багато відмінностей, які не зовсім рекомендується ігнорувати.

Почнем з допорогових, які все –таки вважаються більш частими й зустрічаються вони значно частіше:

  • Вартість товарів та послуг, які замовляються державним підприємствам не повинні перевищувати відмітку в 200 тисяч гривень. В окремих сферах цей показник може бути підвищений до 1 мільйона;
  • Вартість робіт, в яких зацікавлена державна установа не повинна перевищувати відмітку в 1.5 мільйона гривень. В окремих сферах цей показник може бути вищий, та досягати відмітки в 5 мільйонів.

Що стосується надпорогових, то не важко здогадатися, що тут ситуація зворотна. Говорячи більш детально, всі ті тендери, сума яких перевищує ті рамки, які згадувалися раніше  25 вже надпорогові закупівлі.

Що стосується безпосередньої різниці між цими двома видами тендерних закупок, то вона дійсно є. Отримати замовлення по допороговому тендеру значно простіше. Це означає, що шанс на виконання подібного замовлення мають не тільки великі корпорації, але й досить невелику компанії, в яких немає серйозного досвіду.

Важлива порада для таких компаній – це вміння аналізувати й не переоцінювати свої можливості. Якщо компанія впевнена в тому. що вона впорається з замовленням, лише тоді їй варто відправляти заявку на такий тендер.